עובדות מעניינות על שוויץ

דברים שאולי לא ידעת על שוויץ

האם אתה יודע שבשוויץ היה חוק שאסר על כל אחד לטרוק דלת מכונית? האם אתה יודע שלכל אזרח בשוויץ צריך להיות מקלט, או לפחות גישה אליו?

יש הרבה עובדות מהנות על שוויץ שרובנו לא יודעים עליהן. באופן כללי, אנו חושבים רק על הדברים הנפוצים מאוד הקשורים לשוויץ, כגון שוקולדים שוויצרים, האלפים השוויצרים, סכינים שוויצרים ושעונים שוויצרים. ובכן, מי יכול להאשים אותנו? כולם מגיעים עם אותה קידומת ברורה.

איזו דרך טובה יותר להכיר את זה מאשר דרך העובדות המהנות הרבות על שוויץ. מי היה יודע שזו מדינה של דיירים? מכלל אוכלוסייתה, רק לרבע יש בתים משלהם. בבתים אלו יש בעיקר מקלטים (בונקרים) בשל סוגיית המלחמות הגרעיניות.

עובדות מהנות אחרות על שוויץ כוללות את הפטיש של האזרחים לשוקולדים. מתברר שהאזרח הממוצע צורך כ-23 פאונד בשנה על שוקולד. אמריקאי טיפוסי אוכל רק חצי מהנתון הזה מדי שנה. מבחינת גודל, שוויץ היא רק כשליש ממדינת ניו יורק. אוכלוסייתה גם קטנה מזו של ניו יורק, והיא בערך כמו זו של מדינת ג'ורג'יה.

לדעת כמה עובדות מהנות על שוויץ היא דרך נחמדה להסתכל מקרוב על המדינה. מעניין לדעת שבשוויץ יש כ-1,500 אגמים, מה שמאפשר לכולם לא להיות במרחק של יותר מ-10 מיילים מאגם.

יש הרבה עובדות מהנות על שוויץ שרבים מאיתנו מעולם לא ידענו עליהן. לדוגמה, כמה מאיתנו חשבו שהרשת העולמית הומצאה שם באמת? ובעוד שעכבר המחשב נוצר לראשונה באוניברסיטת סטנפורד, מעטים מאיתנו יודעים ש-Logitech, חברת מחשבים בשוויץ, היא זו ששיפרה והכניסה את עכבר המחשב לשוק.

מה עוד אפשר לומר על השעונים השוויצרים? שעוני הרולקס המפורסמים היו השעונים הראשונים עמידים במים. אין זה מפתיע מדוע חברות שעונים שוויצריות מזוהות עם שעונים מדויקים ואיכותיים.