עו"ד אייל בסרגליק – ראיון בערוץ 14

עו"ד אייל בסרגליק – דעה

שאלה שמעלה עו"ד אייל בסרגליק מעוררת עניין רב. הוא שואל. האם האזרח האמיץ שניטרל את המחבל בפיגוע ברמת החייל עלול למצוא את עצמו מואשם בביצוע וידוא הריגה?
עו"ד אייל בסרגליק.
מוזמנים לצפות בראיון עם עו"ד אייל בסרגליק בתוכנית הבוקר של שי גולדן ב עכשיו 14 . בראיון הוא מסביר, כמי שייצג את אלאור אזריה ואחרים, מדוע מדובר באדם שפעל בצורה ראויה ובהתאם לכל הכללים.

מידע שימושי על פרשת אלאור אזריה

פרשת אלאור אזריה החלה ב-24 במרץ 2016 לאחר ששני מחבלים תושבי חברון הגיעו לעמדת צה"ל בתל רומיידה ודקרו את אחד החיילים.

השניים נורו על ידי החיילים. אחד מהם נהרג מהירי, והאחר,  נפצע קשה. כעבור מספר דקות ירה סמל אלאור אזריה בראשו של א-שריף, ששכב על הקרקע, והרגו.

האירוע צולם במצלמה על ידי תושב חברון ופורסם באתרי החדשות. לאחר תחקיר מבצעי נפתחה חקירת מצ"ח נגד אזריה והוא הועמד לדין בבית דין צבאי של פיקוד המרכז ויוצג בין היתר ע"י עו"ד אייל בסרגליק.

בראשית 2017 הורשע אזריה בהריגה ובהתנהגות שאינה הולמת ונידון רק ל-18 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי והורדה לדרגת טוראי. הוא שוחרר לאחר שריצה תשעה חודשי מאסר.

לטור דעה על רפורמת בן גביר

עו"ד אייל בסרגליק: הצורך הדחוף ברפורמת בן גביר בתוך המהומה הביטחונית בישראל

מול חוסר הביטחון הגובר, אייל בסרגליק, מומחה במשפט הפלילי והמנהלי, תומך ברפורמת בן גביר. בהתחשב במצב העניינים ההולך וגובר, בסרגליק טוען כי יישום רפורמה זו אינו רק רצוי, אלא הכרח מוחלט. דעה.

הטיעון שלי מתבסס על צורך אחד עליו אנו צריכים לענות: מהירות התגובה שלנו לאתגרי הביטחון המפתיעים אותנו צריכה להיות טובה יותר.

על ידי קידום הרפורמה של השר בן גביר, אנו עומדים להיות מסוגלים לראות את קיצור זמני תגובה וחיזוק הנוכחות הביטחונית ברחובותינו. אבל כך נהיה מסוגלים להתמודד יותר טוב עם הצלילה המהירה של תחושת הביטחון הלאומי שלנו.

למרות שזה עלול להרגיש כך אנחנו לא בימי שגרה. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה פשוט לעמוד מנגד, משותקת מחוסר מעש. שכן בדיקות לזכאות לרישיון הנשק נמשכות ללא שינוי כבר שנים רבות. מערימות קשיים ואורכות זמן רב. הגיע הזמן שנאשר את הרפורמה הזאת ונאפשר לאזרחים נורמטיביים. כאלה ללא עבר פלילי ורקע נפשי, לשאת נשק ולהיות המגיבים הראשונים במקרה והם נתקלים במתקפת טרור.

הדגש שלי אינו רק על אמצעים תגובתיים, אלא גם על פעולות מונעות ויזומות. בעבר בחינות של בקשות לרישיון נשק נשענו על אמצעים פשטניים. אמצעים כמו היעדר רישום פלילי. קשר לנשק חם. אם בצבא או בשירות במנגנון ביטחוני והיעדר כל תלונה שעלולה להביא לפסילה אוטומטית.

עם זאת. בזמנים כאלה. בהם נדמה שהמשטרה אינה מצליחה להחזיר את שד הפשיעה לבקבוק. והמערכת הביטחונית אינה מוצאת מענה יעיל לתופעת המפגע הבודד. אני סבור שעלינו להסתכל מעבר להבחנות השטחיות הללו.

הקליקו כאן למאמר המלא של אייל בסרגליק